Forum Modders
Forum modderów gier cRPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy system doświadczenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modders Strona Główna -> Skrypty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zysk
Administrator
Administrator



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 2006/01/31 15:17    Temat postu: Nowy system doświadczenia

Pierwszą cechą jest to że dostajemy punkty 5 razy częściej.
Pozatym mój pomysł jest następujący:
Jeden z dwóch punktów jest przydzielany na umiejętność którą się najwięcej posługiwaliśy (siła/zręczność/mana), drugi punkt na umiejętność której się w danej chwili uczymy. Nie zachowujemy punktów nauki - jeśli w danej chwili nie uczyliśmy się niczego to oba punkty idą na umiejętność którą się najwięcej posługujemy.
Przykład:
Na początku gry nie uczymy się niczego więc wszystkie punkty idą na siłę zręczność i manę (najwięcej na siłę gdyż nie używamy łuku, ani magii). Potem idziemy do Scaty'iego i prosimy o lekcję, po zdobyciu 10 punktów nauki zaczynamy walczyć na poziomie 1 i wtedy możemy poprosić kogoś innego o inne lekcje (jak tego nie zrobimy to wszystkie punkty pójdą na manę/siłę/zręczność).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orcwarrior
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Brzeziny

PostWysłany: 2006/01/31 15:28    Temat postu:

Hmm niby nie takie złe choć najlepiej uczyc się i gospodarować pn samemu
Acha a nie lepiej zrobić tak
jest takie coś(tak to chyba idzie):
Npc_SetTalentValue(self,%Jaki talent,%ile procent);
i myśle ze lepiej by było gdyby tego się uczył zaleznie czy uzywa miecz1h,miecz2h czy tez broni dytansowych acha myśle ze by się dało też tak zrobić ze im wiecej mamy juz procentów tym wolniej nam idzie np. mamy na początku 10% umiejetnosci aby posiąść 11% musimy 11*3=33-zaszlachtanych potworów aby posiąść 11%(nie musi byc to zalezne od od doswiadczenia za stwora )dodam też ze do tego nie potrzeba by wydawać PN co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazzmir
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: kraków

PostWysłany: 2006/01/31 15:36    Temat postu:

nieźle. znaczy że będzie tak jak w morrowind czy coś? gość siecze mieczem i siła i miecz mu wzrasta? czy można zrobić tak że do pewnego stopnia sam gracz może nauczyć się posługiwania mieczem a dopiero np 3 stopień może poznać przez nauczyciela? trwałoby to dłużej ale nie trzeba by marnować punktów doświadczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orcwarrior
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Brzeziny

PostWysłany: 2006/01/31 16:01    Temat postu:

Ja bym bardziej widział to co napisałem do tego wiekszosć nauczycieli uczy do 45 ,60 to rzadkość tylko po wykonaniu jakiegoś zadania(z3 nauczycieli ,zadanie proste[raczej])a 100 no coż:P trzeba miej juz 2 stopien w obozie i dobre znajomosci tom samo się tyczy tego ze trudno by było nauczyć sie posługiwania bronią...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zysk
Administrator
Administrator



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 2006/01/31 16:06    Temat postu:

Możliwe jest to wszystko, ale ja bym jednak zostawił graczowi do dyspozycji tę połowę punktów nauki. Można jeszcze zrobić, aby do poznania danej umiejętności było potrzebne spełnienie określonych warunków (np. siła do walki mieczem).

A co do punktów życia to wymyśliłem że dostajemy:
3PŻ/2punkty siły
1PŻ/1punkt zręczności
2PŻ/3punkty many


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orcwarrior
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Brzeziny

PostWysłany: 2006/01/31 16:09    Temat postu:

trzeba to jakoś scalić i połaczyć w całość co do PŻ to myśle ze to jusz przydatne ułatwienie mozna najwyzej zwiekszyć ilość otrzymywanyhc PZ co level o 1-2 pk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zysk
Administrator
Administrator



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 2006/01/31 16:10    Temat postu:

orcwarrior napisał:
trzeba to jakoś scalić i połaczyć w całość co do PŻ to myśle ze to jusz przydatne ułatwienie mozna najwyzej zwiekszyć ilość otrzymywanyhc PZ co level o 1-2 pk
Właśnie dostajemy PŻ tylko za te składowe (i ewentualnie mikstury).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orcwarrior
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Brzeziny

PostWysłany: 2006/01/31 16:13    Temat postu:

CZekajmy na wypowiedz specjalisty-scenarzysty:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bubby
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wawa

PostWysłany: 2006/01/31 17:24    Temat postu:

Nie bardzo wiem jak mam na to zareagować.
System punktacyjny Gothic'a słynie z tego że jest beznadziejnie prosty. Prostrzego chyba już się nie da osiągnąć. Dzięki temu IMO gra ta nie jest rąbanką jak NWN w którym największy nacisk jest na system punktacyjny.
Osobiście nie jestem przeciwny temu systemowi, ale był bym szczęśliwszy gdybym nie musiał być na niego skazanym. Tak więc jestem na tak, o ile bedzie się dało ten szajs wyłączyć (lub np zrobić w formie oddźielnego moda).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orcwarrior
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Brzeziny

PostWysłany: 2006/01/31 17:40    Temat postu:

Myśle ze rozwiazanie dodawanie procentu trafienia krytycznego(w razie rangedweapon wcelowania)jest najlepszy bo nie bylo tego w G1 do nauczenia się no i ogólnie nie chce mi się wymyślać kolejnych argumentów:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modders Strona Główna -> Skrypty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin