Forum Modders
Forum modderów gier cRPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Tricki]Tworzenie nowych tekstur zbroi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modders Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orcwarrior
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Brzeziny

PostWysłany: 2006/02/07 22:22    Temat postu: [Tricki]Tworzenie nowych tekstur zbroi

W tym tutorialu napisze jak zrobić nową teksturę zbroi pod nowym instance zbroji bez uzycia pliku animacji(.asc)
_____
Potrzebne Programy
-Gothic Mod Development Kit
-GoMan
-Program Graficzny obsługujący .jpg lub/i .tga

Tu znajdziesz wiekszość potrzebnych programów
[link widoczny dla zalogowanych]
_____
Tutorial przeznaczony do gry Gothic I -nie sprawdzone działanie z 2 czescia gry
_____
1.Zaczynamy od wyboru co chcemy zienić ja wybrałem Zbroje Strażnika (GRD_ARMOR_M) więc exportujemy za pomocą GoMana odpowiedni plik z Bazy Textures.vdf do formatu .tga bądz .jpg
2.Otwieramy wyexportowany plik [link widoczny dla zalogowanych] edytujemy go tak aby wyglądał optymalnie do naszego gustu :P
3.Zapisujemy Plik Jako i tu UWAGA przypuscmy stara nazwa pliku
Kod:
HUM_GRDM_ARMOR_V0
musimy zapisać jako
Kod:
HUM_GRDM_ARMOR_V1

Wynika z tego to ze musimy zamienić z V0 na V1(V-version/wersja)Można też oczywiscie dodać więcej tekstur np HUM_GRDM_ARMOR_V7
4.Otwieramy GoMana i otwieramy nim nowo zapisany plik czyli u mnie HUM_GRDM_ARMOR_V1.tga i expportujemy go do folderu #gł katalog Gothica/_Work/Data/Textures/_Compiled
opcje ustawiamy tak:

i exportujemy teksture(oczywiscie jezeli stworzyliscmy już teksture z V1 tworzymy teksture z V2 itd.
5.Teraz skrypty no więc odtwieramy plik armor.d w katalogu gothic\_work\data\Scripts\content\Items
I dodajemy skrypt:
(Wskazówki zapisałem w postaci komentarzy czyli wszytko co pisze po "//")
Kod:
INSTANCE GR_ARMOR_M1//Instance naszej nowej zbroi
{
name ="Zbroja posłanca"//nazwa naszej zbroji
mainflag =ITEM_KAT_ARMOR;//Kategoria przedmiotu-tu Zbroja
flags =0;
protection [PROT_EDGE] =55;//Obrona przed broniami(z ostrzem)
protection [PROT_BLUNT] =55;//Obrona przed broniami(młoty,maczugi)
protection [PROT_POINT] =40;//Obrona przed strzałai
protection [PROT_FIRE] =25;//Obrona przed ogniem
protection [PROT_MAGIC] =0;//Obrona przed magią

value =3000;//Wartość
wear =WEAR_TORSO;//Gdzie ją nosimy tu-na torsie
visual="grdm.3ds";//Jak wygląda zbroja jako przedmiot w ekwipunku
visual_change ="Hum_GRDM_ARMOR.asc";//Wygląd zbroi na npc
//Teraz najważniejsze
visual_skin=1;//Ja wpisałem 1 tu wpisujemy tą samą liczbe co przy
//zapisywaniu zbroi(punkt 4)Tak która stoi prz V w nazwie tekstury
material =MAT_LEATHER;//Materiał z którego wykonany jest przedmiot
description =name;
//TEXT[0] ="";
TEXT[1] =NAME_Prot_Edge;
COUNT[1] =protection [PROT_EDGE];
TEXT[2] =NAME_Prot_Point;
COUNT[2] =protection [PROT_POINT];
TEXT[3] =NAME_Prot_Fire;
COUNT[3] =protection [PROT_FIRE];
TEXT[4] =NAME_Prot_Magic;
COUNT[4] =protection [PROT_MAGIC];
TEXT[5] =NAME_Value;
COUNT[5] = value;
};

6.Zapisujemy Armors.d Uruchamiamy grę z funkcją reprease scripts
7.Tworzymy nowy mod(GothicVDFS) i urachamiamy ponownie gre Gothic
___
Jakieś błędy prosze napisać
____
Prawa Autorskie

Uwaga treść tego posta nie może być kopiowana do celów własnych w całosci jak i w częsci ,jezeli chcesz uzyskać prawo do jej używania skontaktuj się z autorem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zysk
Administrator
Administrator



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 2006/02/11 20:15    Temat postu:

Zbroja nazywa się "Zbroja płytowa", a material=MAT_LEATHER

A tak ogólnie to innych błędów nie widzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orcwarrior
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Brzeziny

PostWysłany: 2006/02/11 20:53    Temat postu:

zysk napisał:
Zbroja nazywa się "Zbroja płytowa", a material=MAT_LEATHER

A tak ogólnie to innych błędów nie widzę.

Zbroja posłanca...a i tak to nie ważne w kazdym razie Tutek może się przydać
Zresztą i tak tej zbroi nie zrobiłem xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ojciec redaktor
Modder
Modder



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żagań

PostWysłany: 2006/02/16 12:55    Temat postu:

Gdy chce zimprtować zbroję z G2, to moge wygląd zborji w ekwipunku i na NPC żywcem skopiowac czy trzea jakoś przekonwetowac na G1?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modders Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin