Forum Modders
Forum modderów gier cRPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3dsmax] Jak stworzyć własny świat

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modders Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ojciec redaktor
Modder
Modder



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żagań

PostWysłany: 2006/02/13 23:15    Temat postu: [3dsmax] Jak stworzyć własny świat

Może to wam pomoże tworzyć własny świat


1. Interfejs
Spójrzmy na 4 pola. Przedstawiają one nasz obiekt z różne perspektywy. Domyślne to:
- Top (widok z góry)
- Front (widok z boku)
- Left (widok z lewej)
- Perspective (widok z perspektywy)
Dla nas szczególnie ważny będzie ten ostatni dlatego umieśćmy go na całym ekranie naciskając klawisz


Teraz Widzimy widok z perspektywy. Kolejnym krokiem będzie zmiana sposobu mierzenia na centymetry co ułatwi nam zadanie. Wybieramy z górnego menu Customize > Units Setup. Zaznaczamy opcję Metric i wybieramy z ramki pod spodem Centimeters. Tyle na początek.

2. Nasz pierwszy teren
Teraz utworzymy niewielki teren oraz nałożymy teksturę.
Po prawej mamy aktywną zakładkę create. Możemy tu stworzyć wcześniej zdefiniowane przez programistów obiekty. Nas interesuje na razie plane. Klikamy na „plane” i przeciągamy ja po polu w 3ds max. Właśnie stworzyłeś podłoże! Zmień teraz parametry lenght i width na 1000. Teraz, jeśli pozostałe okna są ukryte, pokaz je. (jeśli nie wiesz, to zobacz rozdział wyżej. Pokazuje się je tak samo jak chowa). Kliknij na przycisk

Uwaga, nasza płaszczyzna musi być zaznaczona.

Teraz korzystając z różnych perspektyw poruszamy ją tak, aby leżała idealnie na siatce. Zaznacz w górnym menu ikonie strzałki, przez co wyjdziesz z trybu poruszania. Teraz kliknij na płaszczyźnie prawym przyciskiem myszy. Najedź na Convert to i zaznacz opcje Convert to Editable Mesh. Przyda się w późniejszych częściach.
Dobra teraz teksturki. Zaznaczamy naszą płaszczyznę. Zaznaczamy material editor (4 kulki w prawym górnym rogu). Zaznaczamy pierwsza lepszą kulkę. Upewniamy się, czy płaszczyzna jest zaznaczona. Rozwijamy menu maps z edytora materiałów. W drugiej linijce (diffuse color) klikamy na none i z menu po lewej zaznaczamy opcję New. Następnie klikamy 2 razy na bitmap i otwiera się nam okno dialogowe. Szukamy miejsca gdzie mamy mod developmed kit i wybieramy: 3ds max Staff>Data>level texturen i wybieramy plik OtFlTile01.tga. Teraz w edytorze materiałów klikamy na Assign Material to Selection (niebieska kulka, strzałka, sześcian) oraz na Show map in viewport (sześcian w kratke). Teraz zapisujemy. Ale to nie wystarczy. Żeby spacer to odczytal to nie może mieć rozszerzenia max tylko 3ds. W tym celu exportujemy (file>export). Najlepiej exportujemy do (katalog z gothicem) \_Work\Data\Worlds\Testlevel, aby było zawsze dostępne.

W 3 części pobawimy się troche ze spacerem, a nie zamierzam tu zamieszcać kursu spacera bo tkai już jest [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siekacz
Head Chief of Poziomkaz



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Siedlce

PostWysłany: 2006/02/13 23:33    Temat postu:

Cytat:
W 3 części pobawimy się troche ze spacerem, a nie zamierzam tu zamieszcać kursu spacera bo tkai już jest TU


Trudno to nazwać kursem spacera.
Tu jest najwyżej kilka podstawowych rad.

A właśnie zamieść pare scenerów z twoich modyfikacji, jestem ciekaw!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zdunek89
Nowicjusz



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wejherowo

PostWysłany: 2006/02/14 17:27    Temat postu:

jeśli chodzi o kurs to można by go zrobić w formie filmiku na jednym z tych programów
cam studio:
[link widoczny dla zalogowanych]
lub Camtasia Studio
[link widoczny dla zalogowanych]
ten drugi chyba lepszy(ale większy)
EDIT
w camtasia Studio filmik 20 min. rozdzielczość 1024-768 ma 60 mb (jak sie w opcjach ustawi better compresion na maxa)a w cam studio troche więcej (ok 130 mb)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ojciec redaktor
Modder
Modder



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żagań

PostWysłany: 2006/02/15 18:03    Temat postu:

3. Spacer cz. 1

Odbiegamy teraz do tematu. Uruchomcie spacera, a następnie na file>open mesh i otwieramy nasz zapisany wcześniej plik. Nie widzimy jednak świata tylko informacje mówiąca nam o potrzebie skompilowania. Z menu na górze wybieramy Word>compile. Wyświetla nam się okno. Z grupy engine wybieramy outdoor i ODZNACZAMY opcję Editmode. Hura, skompilowaliśmy świat. Teraz tylko idziemy kolo płaszczyzny i stawiamy na niej „zCVobStartpoint” czyli punkt z którego startować będzie nasz bohater. Dobra zapisujemy. Dajemy file>save zen i zapisujemy gdzie chcemy (najlepiej w - katalog z gothicem \_Work\Data\Worlds\Testlevel). Teraz szybko budujemy moda za pomocą gothic VDFS.(Kurs [link widoczny dla zalogowanych]) W pliku ini , w linijce „world” wpisujemy ścieżkę naszego świata ( w moim wypadku world=Testlevel\LVL.ZEN). Uruchamiamy moda i...



HURA! MAMY WŁASNY (mały :P ) ŚWIAT! Na razie to tyle.


Ps. Orlan, narazie nie mam pomysłów co dalej więc byłbym wdzięczny gdybyś też cos dopisał, w końcu ty masz jakies doświadczenie :P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siekacz
Head Chief of Poziomkaz



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Siedlce

PostWysłany: 2006/02/16 09:48    Temat postu:

Stworzenia świata od podstaw to strasznie czasochłonne zajęcie!!
Żeby stworzyć coś sensownego trzeba wiele dni i umiejętności!!!

Ja bym radził nowym użytkownikom zacząć od modyfikowania orginalnego świata Gothica!!!

Jak sie nauczycie wszystko modyfikować to wtedy dopiero zabierajcie sie za takie rzeczy!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ktos
Żółtodziób



Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 2006/02/16 09:53    Temat postu:

No tak napewno trzeba miec checi byc moze przedstawie moj swiat w Gothicu...lecz narazie nie ma zbyt wiele czasu z powodu pracy ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modders Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin