Forum Modders
Forum modderów gier cRPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Postawy dla nowych użytkowników] Jak zacząć zabawe(skrypty)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modders Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siekacz
Head Chief of Poziomkaz



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Siedlce

PostWysłany: 2006/02/08 11:34    Temat postu: [Postawy dla nowych użytkowników] Jak zacząć zabawe(skrypty)

Jest to napisane dla tych co jeszcze nic nie umieją a mają chęć zacząć modować gothica!! Tylko dla amatorów!

Więc żeby zacząć trzeba mieć dwa programy oto linki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie jak wgrajcie plyerkita
Z drugiego linka macie folder GOTHIC MOD Development Kit. W nim macie folder Gothic, musicie wgrać to co jest w środku do głownego folderu waszego Gothica.

Dobra nareszcie zabieramy sie za skrypty!
Proponuje zacząć od skryptów NPC zmiany są najłatwiejsze i najbardziej widoczne. Znajdują sie one w Gothic PL\_Work\Data\Scripts\Content\Story\NPC
Wszystkie mają końcówki *.d
Otwieramy je przez np microsoft word i pojawiają sie nam skrypty oto ich opis(co jest kolorowe to tylko opis):


instance GRD_203_Bullit (Npc_Default)
{
//-------- primary data --------

name = "Bullit"; (imie)
npctype = npctype_main;
guild = GIL_GRD; Gildia
level = 10; Poziom
voice = 6; (głos)
id = 203;

//-------- abilities --------
attribute[ATR_STRENGTH] = 35; atrybuty
attribute[ATR_DEXTERITY] = 35;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
attribute[ATR_MANA] = 0;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 160;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 160;

//-------- visuals --------
// animations
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Militia.mds"); sposób chodzenia
// body mesh ,bdytex,skin,head mesh ,headtex,teethtex,ruestung
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0", 0, 1,"Hum_Head_Thief", 57, 2, GRD_ARMOR_M); (wygląd)

B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

self.aivar[AIV_IMPORTANT] = TRUE;


//-------- Talente -------- Umiejętności

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,2);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,1);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_CROSSBOW,1);

//-------- inventory -------- co ma przy sobie "broń itp"

EquipItem (self, ItMw_1H_Sword_Long_02);
EquipItem (self, ItRw_Crossbow_01);
CreateInvItems (self, ItAmBolt, 30);
CreateInvItem (self, ItFoCheese);
CreateInvItem (self, ItFoApple);
CreateInvItems (self, ItMiNugget, 25);
CreateInvItem (self, ItLsTorch);


//------------- ai -------------
daily_routine = Rtn_start_203;
fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG; (powiedzmy odwaga)
};

FUNC VOID Rtn_start_203 ()
{
TA_SitAround -funkcja co robi (00,00,21,00,"OCC_MERCS_RIGHT_ROOM_BACK"); o której godzinie i gdzie TA_SitAround (21,00,24,00,"OCC_MERCS_RIGHT_ROOM_BACK");
};

Dobra zapisujecie zmieniacie końcówke na *.d i skrypt zmieniony.
Teraz tylko włanczacie playerkita wciskacie Mod Developent zaznaczacie reprase all script i włanczacie orginalnego Gothica.

UWAGA: To najprostrzy sposób ale ma dużo wad, więc możecie sie jurz pożegnać z polskimi napisami. Jak tak robicie najlepiej mieć dawa gothiki i skopiować sobie cały folder Scrips


No to chyba tyle zapraszam do zabawy!!

Ech wiem że to lipa pisać coś takiego ale mam dość tych listów na mojej skrzynce

Prawa autorskie
Zabrania się kopiowania całosci czy częsci tej wiadomosci do celów własnych jeżeli chcesz skorzystać z tej wiadomosc uzgodń to z jej twórcą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ojciec redaktor
Modder
Modder



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żagań

PostWysłany: 2006/02/12 12:29    Temat postu:

Pod koniec gdy daje reprase all script i wlaczam gothica to mi sie pokazuje komunikat
Cytat:
U:PAR: Source-File SYSTEM\MUSIC.SRC not found. ( line 0 )

Skąd wziąśc ten plik??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Orlan
Poziomkaz



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 2006/02/12 12:38    Temat postu:

To może nie być związane z tym plikiem. Czasem, gdy zrobisz błąd( w skrypcie) Gothic wyrzuca zupełni inny komunikat niż powinien. Sprawdź czy nie zrobiłeś żadnego błędu w skrypcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modders Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin