Forum Modders
Forum modderów gier cRPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak stworzyć nowego NPC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modders Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siekacz
Head Chief of Poziomkaz



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Siedlce

PostWysłany: 2006/02/05 10:50    Temat postu: Jak stworzyć nowego NPC

Traffix wyjaśnie ci jak sie zamieszcza nowego NPC...

Najpierw zrób se jakiś waypoint w spacerze i nazwij go np.. OCC_KURDE
JAk to zrobisz to zapisz se świat jako World.zen Zamiesczasz go w
Gothic PL\_Work\Data\Worlds.
Potem zrób se swoją postać np Grd_999_Traffix (najlepiej skopiuj se jakiegoś innego strażnika (chyba musi mieć imie np Cutter)na swój plik i pozmieniaj sobie jego skrypty..


instance GRD_999_Traffix (Npc_Default)
{
//-------- primary data --------

name = "Traffix";
npctype = npctype_main;
guild = GIL_GRD;
level = 20;
voice = 8;
id = 999;

//-------- abilities --------
attribute[ATR_STRENGTH] = 100;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 80;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
attribute[ATR_MANA] = 0;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 280;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 280;

//-------- visuals --------
// animations
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Militia.mds");
// body mesh ,bdytex,skin,head mesh ,headtex,teethtex,ruestung
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0", 0 , 0,"Hum_Head_Bald", 3, 1, GRD_ARMOR_H);

B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,1);

self.aivar[AIV_IMPORTANT] = TRUE;

fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG;

//-------- Talente --------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,2);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,1);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_CROSSBOW,1);

//-------- inventory --------

EquipItem (self, ItMw_1H_Sword_03);
EquipItem (self, ItRw_Crossbow_01);
CreateInvItems (self, ItAmBolt, 30);
CreateInvItem (self, ItFoMutton);
CreateInvItems (self, ItMiNugget,20);
CreateInvItem (self, ItFo_Potion_Health_01);
CreateInvItem (self, ItLsTorch);

//-------------Daily Routine-------------
daily_routine = Rtn_start_999;
};

FUNC VOID Rtn_start_999 ()
{
TA_Smalltalk (23,35,08,35,"OCC_KURDE");
TA_Smalltalk (08,35,23,35,"OCC_KURDE");
};
TA_Smalltalk- oznacza że będzie rozmawiał z innymi jak go postawisz obok inego NPC .
OCC_KURDE -Twój Waypoint
wszędzie gdzie jest 999 będziesz musiał wpisać swuj id (Musi być taki jakiego nikt nie ma)

Puźniej przerabiasz starupa

Jest w Gothic PL\_Work\Data\Scripts\Content\Story
I dopisujesz linijke:

Wld_InsertNpc (Grd_999_Traffix,"OC1");
//OCC_KURDE

Najlepiej dopisz tą linijke tam gdzie są inni strażnicy(Grd).

No i tyle zapisujesz to i powinien być. Jak coś zrobisz źle to i tak ci sie gothic nie włączy.

Zamiast //OCC_KURDE możesz użyć innego waypointa (i to ci radze) wtedy nie będziesz musiał zapisywać nowego świata.

To tyle jak coś napisałem źle to mnie poprawcie


Prawa Autorskie

Uwaga treść tego posta nie może być kopiowana do celów własnych w całosci jak i w częsci ,jezeli chcesz uzyskać prawo do jej używania skontaktuj się z autorem. Ten poradnik jest stworzony tylko i wyłącznie na użytek tego forum!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ojciec redaktor
Modder
Modder



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żagań

PostWysłany: 2006/02/16 10:05    Temat postu:

A jak zrobiż, żeby w pewnym miejscu leżał martwy NPC?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siekacz
Head Chief of Poziomkaz



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Siedlce

PostWysłany: 2006/02/16 10:28    Temat postu:

Cytat:
A jak zrobiż, żeby w pewnym miejscu leżał martwy NPC?


Mi sie wydaje że tak po prostu sie nieda (Ale głowy za to niedam!)
To sie chyba robi w skryptach zadań!!

Ale mówie ja niejestem pewien!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ojciec redaktor
Modder
Modder



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żagań

PostWysłany: 2006/02/16 12:05    Temat postu:

a może w attribute[ATR_HITPOINTS] = wpisac 0?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siekacz
Head Chief of Poziomkaz



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Siedlce

PostWysłany: 2006/02/16 12:11    Temat postu:

Wtedy jak przyjdziesz do niego wogóle go nie będzie!!!

(Żeby to było takie proste )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ojciec redaktor
Modder
Modder



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żagań

PostWysłany: 2006/02/16 12:23    Temat postu:

Ale to napewno da się zrobić. Przecierz martwy nek leżał w jaskini.
Pytanie tylko jak. Może bardziej zaawansowani użytkownicy będą wiedzieć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siekacz
Head Chief of Poziomkaz



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Siedlce

PostWysłany: 2006/02/16 12:28    Temat postu:

Ja ci mówie jest jakiś skrypt w zadaniu jeśli chodzi o Neka

Przyjrze sie zaraz i ci napisze jaki!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ojciec redaktor
Modder
Modder



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żagań

PostWysłany: 2006/02/16 12:42    Temat postu:

A i jeszce jedno. Czy mógłbys numery głosów wypisać i podac przykłady kto się nimi w grze posluguje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siekacz
Head Chief of Poziomkaz



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Siedlce

PostWysłany: 2006/02/16 12:49    Temat postu:

Npc_ChangeAttribute (nek, ATR_HITPOINTS, -nek.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]);

To jest w starup.d
Tak sie chyba tworzy zabitych ludzi!!

A co do głosu to sobie sam sprawdź.
Poglądaj se skrypty ludzi i sprawdź kto ma jaki głos!!
Wybacz ale mi sie nie chce!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ojciec redaktor
Modder
Modder



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żagań

PostWysłany: 2006/02/16 12:51    Temat postu:

Oks, dzieki wielkie, zara sprawdze skrypt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zysk
Administrator
Administrator



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 2006/02/16 17:26    Temat postu:

Trzeba jeszcze dać przedmiot z flagą misji. Najlepiej użyć funkcji B_KillNpc. Ona daje odpowiednią monetę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ojciec redaktor
Modder
Modder



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żagań

PostWysłany: 2006/02/16 19:52    Temat postu:

Ja mam taki o to fragment skryptu
Kod:
Wld_InsertNpc            (PRT_1605_Stryk,"");
   var C_NPC nek; nek = Hlp_GetNpc(PRT_1605_Stryk);
   Npc_ChangeAttribute   (Stryk, ATR_HITPOINTS, -Stryk.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]);


Czy jest poprawny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orcwarrior
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Brzeziny

PostWysłany: 2006/02/16 21:13    Temat postu:

lol of lol napisał:
Ja mam taki o to fragment skryptu
Kod:
Wld_InsertNpc            (PRT_1605_Stryk,"");
   var C_NPC nek; nek = Hlp_GetNpc(PRT_1605_Stryk);
   Npc_ChangeAttribute   (Stryk, ATR_HITPOINTS, -Stryk.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]);


Czy jest poprawny?

Zamias nek daj inna zmienna chyba ze neka usunąłeś
A to czy jest poprawny to się okaże,jak zSpy użyjesz ale raczej pow9inien działac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modders Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin